OndernemenBusiness

3 belangrijke tools voor iedere ondernemer

Stel je voor: je hebt een bedrijf in duurzaam keukengerei, en ineens wordt het online zo razend populair dat je twee voorraadhuizen vol hebt staan met voorraad. Wat doe je dan? De online markt is nog steeds enorm groeiende en er zijn veel magazijnen die kampen met problemen in overzicht. Wat is er nog op voorraad en waar staat het? Dit moet juist overzichtelijk zijn, want je moet weten wat er nieuw is, wat er opnieuw moet worden besteld, wat er aan bepaalde producten verbeterd moet worden, wat er weg kan… De lijst is eindeloos! Niet alleen dat, online tools zijn het laatste decennium niet meer weg te denken in bedrijven. Maar wat voor tools zou jij als bedrijf het beste kunnen gebruiken? We geven je drie belangrijke handvaten om zaken overzichtelijk te krijgen en waar nodig uit handen te geven.

#1 Kies een tool voor duidelijke communicatie en taakverdeling 

Een tool om intern te communiceren met collega’s is niet meer weg te denken in het bedrijfsleven. Het zorgt onderling voor duidelijke communicatie, taakverdeling en iedereen weet zo precies wat hij of zij moet doen binnen een bepaald tijdsbestek. Zo word je wakker met je kopje koffie, check je de mail en je interne communicatieprogramma, waarna je meteen verder kunt waar je gisteren gebleven bent. Enorm handig!

#2 Integreer de voorraadadministratie met de boekhouding

Heb je een webshop waardoor je een grote voorraad hebt aangelegd? Dan is het van groot belang dat deze voorraad overzichtelijk blijft. Een tool voor de voorraadadministratie en de boekhouding is dan onmisbaar, en dan het liefst eentje waarbij je dit op één plek hebt. Je kunt tegenwoordig voor ieder proces andere voorraadbeheer methodes en tools gebruiken, maar zo riskeer je dat de systemen niet goed op elkaar aansluiten. Door alle processen met één voorraadbeheersysteem te automatiseren voorkom je blinde vlekken. Alles op voorraad wordt bijgehouden en de cijfers geven inzicht in waar het goed gaat, maar ook waar processen nog efficiënter en slimmer ingericht kunnen worden.

Daarnaast is het goed om alles op één plek te hebben, zodat je niet tien verschillende programma’s hoeft te gebruiken om alles in te voeren. Je kunt dus ook je boekhouding volledig laten automatiseren via een ingebouwd boekhoudprogramma. Dit scheelt je enorm veel tijd. 

#3 Een tool om werkzaamheden uit handen te geven

Mocht je toch nog te weinig tijd over hebben, dan kun je er ook voor kiezen om bepaalde werkzaamheden uit handen te geven. Dit kan heel gemakkelijk via websites waar specialisten hun tijd en kennis aanbieden. Op dergelijke websites kun je vaak voor ieder wat wils vinden: projectmanagers, virtual assistants, marketeers, designers en meer. Je kunt je vaak heel gemakkelijk en snel aanmelden, je job posten voor een bepaalde prijs en binnen no-time heb je tientallen reacties van mensen die jouw taak over willen nemen. Heel handig!

Verder lezen?

Back to top button