Het verhaal van

Average Rob: Van Photoshopgrappen tot YouTube-sensatie

Average Rob is de artiestennaam van Robert Van Impe, een Belgische contentmaker die bekendstaat om zijn humor en creativiteit. Wat begon met grappige fotobewerkingen groeide uit tot een succesvolle carrière op YouTube en andere platforms.

Van Overijse naar het internet

Robert Van Impe werd geboren op 27 februari 1992 in Overijse, België. Hij groeide op in een tweetalig gezin, met een Franstalige moeder en een Nederlandstalige vader. Tijdens zijn schooltijd was hij niet altijd even serieus, maar uiteindelijk behaalde hij een masterdiploma in Advertising & Marketing aan de Universiteit van Coventry.

De opkomst van Average Rob

In 2015 begon Rob met het maken van humoristische fotobewerkingen waarin hij zichzelf plaatste naast beroemdheden. Deze foto’s gingen viraal en trokken de aandacht van internationale media. Zijn eerste video voor het Belgische weekblad Humo, waarin Kanye West danst met K3, werd een hit en leverde hem een vaste plek op bij het blad.

YouTube en extreme uitdagingen

Sinds 2020 richt Rob zich vooral op zijn YouTube-kanaal, waar hij video’s maakt over extreme sporten en uitdagingen, vaak samen met zijn broer Arno, ook bekend als Arno The Kid. In 2023 voltooiden ze samen een Ironman-triatlon in Klagenfurt, Oostenrijk, een prestatie die uitgebreid werd gedocumenteerd op zijn kanaal.

Muziek en optredens

Naast zijn online activiteiten is Rob ook actief in de muziekwereld. Samen met Omdat Het Kan vormt hij een dj-duo dat optreedt op festivals zoals Rock Werchter en Tomorrowland. In 2024 stonden ze zelfs op de mainstage van Tomorrowland.

Ondernemerschap

Rob is medeoprichter van het biermerk Tout Bien, een Belgische pils die hij samen met twee partners op de markt bracht. Het bier is een knipoog naar de Belgische levensstijl en wordt verkocht via online platforms en in winkels.

Persoonlijk leven

In oktober 2023 kondigde Rob aan dat hij en zijn partner een kind verwachtten. Hun zoon, Theo, werd geboren op 28 februari 2024. Rob deelt af en toe persoonlijke momenten, maar houdt zijn privéleven grotendeels buiten de schijnwerpers.

Invloed en bereik

Met meer dan 600.000 abonnees op YouTube en een groot aantal volgers op andere sociale media is Average Rob een van de bekendste Belgische contentmakers. Zijn mix van humor, sport en ondernemerschap spreekt een breed publiek aan. Average Rob blijft zichzelf uitdagen en vernieuwen, zowel online als offline. Zijn reis van grappige fotobewerkingen naar een veelzijdige carrière is een inspiratie voor velen.

Back to top button