Self developmentEconomieMindsetOndernemenReviews

• 5. Never split the difference
  • 6. How to win friends & influence people
  • 7. Cashflow Quadrant
  • 8. Thinking fast and slow
  • 9. Ruis
  • 10. De rijkste man van Babylon

Ondernemer worden (of zijn) is een grote en uitdagende stap. Het vereist niet alleen creativiteit en inzicht, maar ook het vermogen om te leren van anderen. Veel mensen die besluiten ondernemer te worden, zijn ook nieuwsgierig naar de manier waarop ze kunnen groeien op persoonlijk vlak. Hierin kan je boekenschrijvers (ondernemers) uit het veld vinden die je inspireren om jezelf te blijven verbreden of meer ervaring te geven met persoonlijke ontwikkeling als leidraad.

Ben jij een persoon die als ondernemer wil groeien? Lees dan snel verder wat voor boeken jou kunnen helpen. Wij gingen op zoek naar de top 10 populairste boeken om als ondernemer te groeien!

Rich Dad Poor Dad – Robert T. Kiyosaki

Rich Dad Poor Dad – Robert T. Kiyosaki

Dit boek is een wereldwijde topper. Vele ondernemers hebben dit boek gelezen, hun bevindingen over gedaan en de kennis gebruikt om verder te groeien als persoon. In dit boek beschrijft Robert T. Kiyosaki, hoe hij in het verleden is opgegroeid met twee vaders. Vaders die compleet van elkaar verschillen in elk opzicht. Zijn eigen vader is een hoogopgeleide man met een goede baan maar heeft altijd moeite om zijn financiën op orde te houden.

De tweede vader, met andere woorden: De vader van zijn beste vriend. Is wat minder hoogopgeleid, maar wel rijk. Dat komt door de visie die deze vader had als het gaat om geld. In dit boek komt erg sterk naar voren hoe Robert dit als kind heeft ervaren, wat de verschillende visies, filosofieën, informatie en gouden tips waren van deze verschillende heren. Dus wil jij werken aan je persoonlijke ontwikkeling, groeien in het ondernemerschap en wil jij inzicht krijgen in hoe jij jouw financiële situatie kan verbeteren? Dan is dit boek meer dan geschikt voor jou!

4 hour work week - Timothy Ferris

4 hour work week – Timothy Ferris

Dit boek dat is geschreven door Timothy Ferris heeft voor een grote revolutie gezorgd bij talloze ondernemers.  Er zijn natuurlijk ontzettend veel boeken voor ondernemers, maar dit boek valt toch wel onder een categorie: Populaire boeken voor ondernemers.  Misschien ben je er zelf wel een beetje sceptisch over: “een 4-urige werkweek” Dat kan toch helemaal niet? Nou, dus wel! Als je dit boek gaat lezen kom je erachter dat Timothy daadwerkelijk een 4-urige werkweek heeft.

In dit boek beschrijft Timothy Ferris waarom hij ervoor heeft gekozen dat hij een 4-urige werkweek heeft, hoe hij dat heeft gedaan en op welke manier. Er komen verschillende belangrijke onderdelen naar voren in dit boek waardoor je veel efficiënter, beter en gestructureerder kunt werken om jouw weg naar financiële vrijheid te kunnen bouwen. Door zijn tips toe te passen op jouw leven zul je merken dat persoonlijke ontwikkeling erg centraal staat. Je meer bewust wezen van het nu. Een aanrader!

Think and grow rich - Napoleon Hill

Think and grow rich – Napoleon Hill

Dit Engelstalige boek is een pilaar in de ondernemers wereld. Het is een ontzettend populair boek dat al jaren meegaat als het gaat om persoonlijke ontwikkeling, ondernemen en lifestyle. Wat dit boek extra speciaal maakt is dat het boek is geschreven in 1937. Natuurlijk een flinke tijd geleden, maar de meeste mensen denken dat het boek daarom niet relevant kan zijn met onze moderne tijd. Maar dat is zeker niet het geval!

Napoleon Hill heeft meer dan twintig jaar van zijn leven toegewijd aan het bestuderen van de meest succesvolle ondernemers. Het boek is in meerdere talen te verkrijgen waardoor iedereen kan genieten van de waardevolle kennis die in dit boek te halen valt. Napoleon Hill heeft aandachtig bestudeerd hoe de manier van handelen is van de vele succesvolle ondernemers die hij heeft geanalyseerd. Dit boek heeft heel veel waardevolle kennis, maar het is aan jou om het boek te begrijpen. Het is een boek met veel achterliggende gedachtes, daarom zal dit boek jou steeds meer inzichten naarmate hoe vaak je het boek leest.

Can’t hurt me - David Goggins

Can’t hurt me – David Goggins

David Goggins. Één van de meest bekende personen als het gaat om je eigen grenzen te doorbreken. In dit boek verteld David Goggins openhartig over zijn heftige verleden, waarom hij het leven bijna had opgegeven en wat voor ommekeer hij heeft gemaakt om een succesvol persoon te worden. David had een brandend verlangen om zich aan te sluiten bij de Navy Seals. Een wereldbekende elitegroep binnen de Amerikaanse marine. Tegen alle verwachtingen in lukte het hem om een plek te krijgen in het selectieprogramma. Helaas is hij mede door blessureleed de eerste keer afgevallen. Hij was vastberaden om het te halen. Hoe vaak hij het selectieprogramma opnieuw heeft moeten lees je in dit boek.

De reden waarom dit boek een ontzettend krachtig hulpmiddel is voor iedereen die geïnteresseerd is in persoonlijke ontwikkeling, is namelijk dat David Goggins mensen wil laten inzien dat het menselijk lichaam en brein tot veel meer in staat is dan vele mensen denken. Het is een kwestie van mindset en vele obstakels overwinnen. Door zijn tips, tricks en informatie te vergaren kun je jezelf trainen om op elk vlak je eigen limitaties te verbreken. Hierdoor kun je verder groeien als persoon, ondernemer en zal het ondernemerschap je nog veel beter liggen. Een boek dat wij zeker aanraden!

Never split the difference - Chris Voss

Never split the difference – Chris Voss

Chris Voss is een ex- FBI-medewerker die een functie als onderhandelaar bezat. Hij werd geconfronteerd met bankovervallers, terroristen, bendeleiders en ga zo maar verder. Dit boek neemt je mee in de wereld van onderhandelen en wat daar allemaal bij komt kijken. Dit boek bestaat uit echte ervaringen, kennis en tips om ervoor te zorgen dat alleen jij, jouw eigen belangen op de best mogelijke manier kunt behartigen. Het is een boek dat gevuld is met interessante inzichten waardoor je zijn tips voor zowel elk gebied kunt gebruiken. Nu is dat super handig om te leren wanneer jij een onderneming hebt. Daarom is dit boek uitgegroeid tot een wereldwijde best seller!

In elk hoofdstuk neemt Chris je mee over de wondere wereld van het onderhandelen. Stapje voor stapje leer je welke details net het verschil kunnen maken tijdens een onderhandeling. Omdat Chris openhartig is over zijn eigen fouten, kun je daar extra veel van leren. Het is een boek wat jou zeker persoonlijk laat ontwikkelen, waarmee je jezelf als ondernemer ontwikkelt en een levenslange kwaliteit biedt. Daarom is Never split the difference van Chris Voss een populair boek voor ondernemers.

How to win friends & influence people - Dale Carnegie

How to win friends & influence people – Dale Carnegie

Dit boek van Dale Carnegie is een razend populair boek dat al vele levens heeft veranderd. Het boek is één van de meest belangrijke boeken als het gaat om persoonlijke ontwikkeling en hoe je effectief omgaat met mensen. Het boek is net als ‘Think and grow rich’ een boek dat is geschreven in het vorige tijdperk namelijk: 1936. Net als Think and grow rich is dit boek nog steeds zeer actueel. In dit boek verteld Dale Carnegie hoe je mensen positief kunt beïnvloeden, zonder dat je manipuleert of profiteert op een negatieve manier.

Het boek staat vol met interessante en wetenschappelijke technieken die je zou kunnen toepassen in je dagelijkse omgeving. Dan kun je de resultaten voor jezelf direct terug zien. Het is een boek dat je echt laat zien hoe belangrijk het is om op de juiste manier om te gaan met mensen, zodat je maximaal resultaat behaalt als bedrijf en persoon. Door de juiste fundamentele waarden en normen te weten over de psychologie van de mens, leer je door middel van dit boek hoe succes in het algemeen behaald word met hulp van de juiste communicatie jegens familieleden, collega’s en partners.

Cashflow Quadrant - Robert T. Kiyosaki

Cashflow Quadrant – Robert T. Kiyosaki

Als ondernemer is het streven om financiële vrijheid te creëren. Dit boek van Robert T. Kiyosaki, die ook bekend is van het boek: Rich Dad Poor Dad, verteld aan de hand van een foto van 4 kwadranten, in welke situatie jij jezelf op dit moment bevindt en waar je naartoe zou kunnen gaan. Het algemene beeld van werken tot je pensioen is een beeld wat voor veel mensen realiteit is en waar ze tevreden mee zijn. Maar je moet jezelf afvragen of het geld van de AOW wel garantie biedt voor een goed pensioen.

In dit boek worden er 4 voorbeelden aangehaald over de gradaties van het opbouwen van een sterke financiële basis voor jezelf.  Er komen herhaaldelijk termen naar voren waaronder: activa, passiva en soortgelijken financiële termen. Robert laat je goed inzien wat dat allemaal betekent en waarom het zo belangrijk is dat je jezelf als ondernemer hier mee bezig houdt. Dit boek is geschikt voor iedere ondernemer en/of persoon die het niet ziet zitten om zijn hele leven afhankelijk te zijn van een (vaste) baan.

Thinking fast and slow - Daniel Kahneman

Thinking fast and slow – Daniel Kahneman

Daniel Kahneman is een hoogleraar psychologie. Met een Nobelprijs op zak is het één van de meest gewaardeerde en bekendste personen van de wereld. In dit boek behandeld hij zijn eigen bevindingen van een onderzoek dat hij jaren heeft uitgevoerd. De vraag die centraal staat aan de hand van het onderzoek luidt: Hoe rationeel zijn wij als mensen? Op humoristische en praktische wijze laat hij zien hoe wij dat wel of niet zijn, maar tegelijkertijd ook niet teveel op intuïtie moeten vertrouwen.

In dit boek laat Daniel je kennis maken met een systeem waar je waarschijnlijk nog nooit van heb gehoord. Dit systeem zorgt ervoor dat je op twee manieren kunt gaan denken. Het is een boek die ervoor zorgt dat wij meer te weten komen over hoe rationeel wij als mens zijn. Dit boek maakt een goede verandering in je leven en behoort daarom ook tot één van de meest populaire boeken voor ondernemers en persoonlijke ontwikkeling.

Ruis - Daniel Kahneman

Ruis – Daniel Kahneman

Je zal het misschien niet bewust door hebben, maar elk gesprek dat wij hebben met een persoon wordt beïnvloed door ruis. Hoe kan het dat we vaak toch verkeerde informatie doorgeven, of verkeerde beslissingen nemen. Of je nu ondernemer bent of niet, iedereen maakt fouten en ruis is één van de oorzaken die dat veroorzaakt. Dat is niet erg en zeker menselijk. In dit boek beschrijft Daniel Kahneman hoe het komt dat ruis een factor speelt in miscommunicatie, communicatie en acties.

In dit boek discussiëren Daniel Kahneman, Olivier Sibony en Cass Sunstein hun bevindingen door middel van psychologie en gedragseconomie. Hierdoor wordt het duidelijk waarom wij zo vatbaar zijn voor ruis en wat wij daar aan kunnen doen. Zeker een belangrijk element om te beheersen voor zowel privé en zakelijk gebied. Het is een populair boek voor ondernemers en mensen die een brede interesse hebben in psychologie. Één ding staat vast: Je persoonlijke ontwikkeling wordt hiermee zekere in gang gezet en is een belangrijk boek over persoonlijke ontwikkeling en ondernemerschap.

De rijkste man van Babylon - George Clason

De rijkste man van Babylon – George Clason

De rijkste man van Babylon, geschreven door George Clason is een klassieker qua persoonlijke ontwikkeling boeken. Babylon was ooit eens de rijkste stad van de wereld. Er waren nauwelijks mensen in Babylon die in armoede leefden. Dat kwam door de sterke economie die Babylon had en wat zij daar allemaal voor systemen aan koppelden. Dit boek vertelt een verhaal over twee heren die alle welvaart om hun heen ziet vliegen, maar zelf in armoede leven. Ze willen dat veranderen. Daarom hebben ze besloten de rijkste man van Babylon om te vertellen hoe hij zijn welvaart heeft vergaard.

In dit boek worden er 7 wijsheden en 5 gouden regels vertelt waar iedere ondernemer zich aan zou moeten houden om zijn financiële situatie te verbeteren. Het is een boek die jou een flinke lading aan kennis geeft om te leren omgaan met geld. De waarde ervan in te zien en wat investeren nu eigenlijk inhoud. Daarom is dit boek een wereldwijd succes geworden en hebben vele ondernemers en werkende mensen besloten dit boek te lezen. Want iedereen wil natuurlijk in een sterke financiële situatie zitten. Het is een erg populair boek voor wat persoonlijke ontwikkeling zeer goed beïnvloedt.

Dit waren de 10 populairste boeken om als ondernemer te groeien

Dit waren onze 10 populairste boeken om als ondernemer te groeien. Persoonlijke ontwikkeling is een fase die iedereen doormaakt. Als ondernemer is het belangrijk om jezelf altijd te blijven ontwikkelen, hierdoor blijf je groeien en stagneer je niet. Wij hopen dat één van deze boeken je interesse heeft gekregen en dat je kunt genieten van dat boek. Lees alles nog gerust door. Wij hopen je in ieder geval goed op weg te hebben geholpen. Veel leesplezier alvast!

Verder lezen?

Back to top button