Zo brengen ondernemers hun nieuwe vestiging onder de aandacht van de consument
Maanden is toegewerkt naar de opening van een nieuwe vestiging: het nieuwsbericht is inmiddels gepubliceerd in het lokale sufferdje. Wat volgt is een spannende periode, waarin de ondernemer probeert diens nieuwe vestiging zo goed mogelijk onder de aandacht te brengen bij het lokaal winkelend publiek. Gaat het om een vestiging in het centrum van een plaats, dan is dat relatief eenvoudig. Consumenten die het centrum initieel bezoeken voor andere winkels, zullen mogelijk ook een bezoek brengen aan de nieuwe vestiging van de ondernemer. Lastiger wordt het, wanneer deze vestiging buiten het centrum gelegen is. Lokale buitenreclame kan ondernemers helpen potentiële consumenten richting het winkelpand te trekken. In dit artikel lees je er meer over.
Buitenreclame om naamsbekendheid te verbeteren
Er zijn verschillende manieren waarop buitenreclame kan worden ingezet door lokale ondernemers. Denk bijvoorbeeld aan het gebruik van reclameklokken, een stadsklok waaraan een reclamebord van de organisatie bevestigd zit, om de naamsbekendheid van een bedrijf te verbeteren. Een stadsklok wordt dagelijks al snel door honderden mensen gezien. Met de juiste opmaak van het reclamebord, zal deze opvallen. Spreekt het bord de consument aan? In dat geval is de kans groot dat deze thuis nog eens nazoekt, welke diensten of producten de ondernemer aanbiedt.
Wijs potentiële klanten de weg met buitenreclame
Een andere toepassing van buitenreclame is het wijzen van de weg aan consumenten. Met buitenreclame kun je voorbijgangers erop attenderen, dat bijvoorbeeld bij een volgende afslag een vestiging van je bedrijf zit. Niet alleen voorkom je zo dat consumenten afhaken doordat zij het pand niet kunnen vinden, ook prikkel je de interesse van voorbijgangers om een kijkje te nemen in je nieuwe vestiging. Zoals eerder aangehaald werd, is het bieden van dergelijke instructies zeker bij vestigingen buiten het centrum interessant.
Balans tussen online- en offline reclame
Veel organisaties zijn zich de afgelopen jaren voornamelijk gaan focussen op online marketing, waarbij zoekmachine optimalisatie het populairst is. Een vorm van marketing, gericht op het verbeteren van de zichtbaarheid van een website in de zoekmachines. Dit is geen vreemde keuze, daar de online concurrentie toeneemt en het voor ondernemers steeds belangrijker is om vindbaar te zijn in de zoekmachine. Vergeet echter niet, dat offline reclame een minstens zo groot effect kan hebben op de prestaties van je organisatie. Kies om deze reden voor een mix en laat offline- en online marketing elkaar aanvullen.