BusinessOntwikkeling

Tips om de website van je onderneming te optimaliseren

De website van je onderneming vormt de basis van je online marketinginspanningen. Het is de plaats waar potentiële klanten meer over je te weten kunnen komen. Daarnaast kunnen ze via de website met jou in contact komen of producten en diensten kopen. Hoewel het misschien een ontmoedigende taak lijkt om een website te maken, kan het eigenlijk heel eenvoudig zijn. Hier zijn een aantal tips!

Laat je domeinnaam controleren

Je moet ervoor zorgen dat de domeinnaam die je kiest beschikbaar is en correct is gespeld. Als je serieus genomen wilt worden in je vakgebied, volstaat een verkeerd gespeld of ongrammaticaal webadres niet. Je moet je domeinnaam checken en kijken hoeveel woorden deze bevat. Op deze manier kunnen potentiële klanten het gemakkelijk vinden en onthouden. Tot slot moet je overwegen of de door jou gekozen domeinnaam enige betekenis heeft voor je bedrijf of product. Kies er indien mogelijk een die verband houdt met je merk. Op deze manier zullen mensen je producten en diensten makkelijk associëren met je website. Dit straal tevens vertrouwen uit. Hierdoor zal iemand sneller een aankoop maken.

Laat een site ontwerpen

De look en feel van je website is cruciaal voor het succes ervan. Het is dus van belang dat je investeert in een site die intuïtief, gemakkelijk te navigeren en visueel aantrekkelijk is. Neem dit niet licht op. De ontwerpkwaliteit zal de online aanwezigheid van je bedrijf maken of breken. Als je eenmaal een ontwerper hebt gevonden die de juiste look voor je bedrijf kan maken, vraag hem dan of hij testen aanbiedt als onderdeel van zijn pakket. Met gebruikerstesten kunnen consumenten nieuwe producten/websites testen voordat ze worden vrijgegeven voor het publiek. Dit geeft hen de mogelijkheid om feedback te geven over eventuele problemen met bruikbaarheid of ontwerp voordat het live gaat.

Gebruik je website om bezoekers om te zetten in leads en sales

Je website moet je primaire bron van verkoop zijn. Je moet ervoor zorgen dat bezoekers kunnen converteren van een bezoeker naar een lead en uiteindelijk naar een klant. Gebruik een duidelijke call-to-action. Zorg ervoor dat er maar één doel is dat je bezoekers op je website moeten bereiken. Maak dit zo duidelijk mogelijk door woorden als “nu kopen” of “nu downloaden” te gebruiken in gemarkeerde gebieden. Maak het bezoekers makkelijk om te vinden wat ze nodig hebben. Ze hoeven niet op je website te zoeken om te vinden wat ze zoeken. Maak het ze in plaats daarvan gemakkelijk door alles in categorieën of secties te ordenen. Ze weten dus te allen tijde precies waar alles zich bevindt. Een goede website is dus cruciaal. Laat je helpen door een professional om er zoveel mogelijk uit te halen!

Verder lezen?

Back to top button